سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رفع مشکل کار نکردن کیبورد یا ماوس در ویندوز 10

اگر صفحه کلید یا ماوس ویندوز 10 کار نکنند چه باید کرد؟


خرابی صفحه کلید و ماوس به ویژه با استفاده منظم چندان معمول نیست. اگر صفحه کلید یا ماوس شما بر روی رایانه شخصی Windows 10 کار نمی کند، در اینجا چند مرحله برای حل این مسئله وجود دارد.

 

سخت افزار خود را بررسی کنید :


ناگفته نماند که باید سخت افزار خود را قبل از انجام هر کاری کاملاً بررسی کنید.


با بررسی دقیق تمام اتصالات دستگاه خود شروع کنید. اگر صفحه کلید یا ماوس به طور صحیح وصل شده است ، آنها را به درگاه USB دیگری تغییر دهید. اگر در حال کار با لپ تاپ هستید ، اطمینان حاصل کنید که با استفاده از کلیدهای عملکرد در بالا ، به طور تصادفی صفحه کلید یا ماوس خود را غیرفعال نکرده اید.

 

اگر صفحه کلید یا ماوس بی سیم دارید ، بررسی کنید که باتری ها شارژ کافی برای کار درست دارند.  


در آخر ، صفحه کلید یا ماوس خود را بر روی رایانه های شخصی دیگر امتحان کنید یا یک صفحه کلید یا ماوس جایگزین را امتحان کنید. در هر صورت ، اگر صفحه کلید یا ماوس شما کار می کنند ، می توانید فرض کنید که مشکل رایانه شخصی شماست.

 

ویندوز را برای بدافزار بررسی کنید :


بدافزارها گاهی اوقات می توانند در جلوگیری از استفاده شما از صفحه کلید یا ماوس در ویندوز 10 نقش ایفا کنند. اگر اینگونه باشد ، باید ویندوز را مجبور به اسکن بدافزار کنید. برای انجام این کار می توانید از نرم افزار آنتی ویروس خود استفاده کنید ،با استفاده از دیسک راه انداز آنتی ویروس یا اسکن راه انداز برای انجام چک.


با استفاده از Windows Defender می توانید اسکن بوت را برنامه ریزی کنید. با این کار درایوهای شما اسکن شده و هرگونه بدافزار شناسایی شده حذف می شود. اگر آلودگی مانع از کنترل رایانه شما شود ، لازم است ابتدا به Windows Safe Mode بوت شوید.


برای شروع، با کلیک راست روی دکمه منوی Windows Start و کلیک بر روی دکمه “Settings” به منوی تنظیمات Windows خود دسترسی پیدا کنید.

 

 فعال کردن کیبورد در ویندوز 10, فعال کردن موس در ویندوز 10

حل مشکل کار نکردن کیبورد و موس ویندوز 10

 

از اینجا ، روی Update & Security > Windows Security > Virus & Threat Protection کلیک کنید.

 

روی “Scan Options” در زیر دکمه مرکزی “Quick Scan” ضربه بزنید.


 فعال کردن کیبورد در ویندوز 10, فعال کردن موس در ویندوز 10

فعال کردن موس و کیبورد در ویندوز 10


در منوی “Scan Options” گزینه "Windows Defender Offline Scan" را انتخاب کنید.

 

برای شروع فرآیند ، روی  “Scan Now” کلیک کنید.